Puste2 MENU
 | 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
      
Kiedy dyżurujemy?

Przyjmowanie i wydawanie odzieży odbywa się w czwartki od 17:00 do 19:30 oraz w wybrane wtorki   w godzinach od 10:00-12:00. Poza dyżurami potrzebujący mogą umawiać się w indywidualnych terminach dzwoniąc pod numer 789 966 587 lub pisząc maila na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Komu pomagamy?

Wszystkim, o ile są trzeźwi. W pierwszej kolejności zaopatrujemy parafian, ale ilość otrzymywanych od darczyńców rzeczy pozwala nam pomagać każdemu niezależnie z jakiego zakątka miasta przybywa.

Co można podarować podczas dyżurów?
 

Prosimy o przynoszenie odzieży sezonowej: wiosną i latem lżejsze ubrania, a jesienią i zimą grubsze. NAJBARDZIEJ POTRZEBUJEMY MĘSKICH UBRAŃ I BUTÓW!

Zbieramy odzież, obuwie i akcesoria (torby, paski, plecaki) dziecięce, damskie i męskie w każdym rozmiarze. Ważne, żeby były w dobrym stanie i czyste. Chętnie przyjmiemy artykuły higieniczne i chemiczne (np. mydła, szampony, golarki, proszki do prania, pieluchy) nawet te napoczęte. Można do nas przynosić tekstylia, pościele (połączone w komplet i opisane rozmiarem), ręczniki, a także zabawki, artykuły dziecięce czy drobne AGD.

Informujemy, że mamy prawo do odmówienia przyjęcia rzeczy, ze względu na brak możliwości magazynowych, nadwyżki lub jeśli uznamy, że nie nadają się do użytku dla naszych potrzebujących. 
Jeśli chcą nam Państwo podarować większe ilości artykułów prosimy o wcześniejszy kontakt w celu sprawdzenia zapotrzebowania. 
przyjmujemy
Czego nie zbieramy podczas dyżurów?

Mebli i dużych gabarytów. Nie potrzebujemy także garniturów, krawatów, sukien ślubnych i wieczorowych, eleganckich kompletów czy szpilek. Te rzeczy polecamy wystawić do oddania w internecie lub podarować bezpośrednio osobie, której mogą się przydać. Nasi potrzebujący stawiają na praktyczne i wygodne stroje, ewentualnie sportową elegancję. Nie możemy przyjmować także leków. Za to chętnie po sąsiedzku przyjmie je Apteka Darów (ul. Na Błonie 1, dyżur środy 16:00-18:00).



Jakie inne formy pomocy podejmujemy?

Przed świętami Bożego Narodzenia i Zmartwychwstania Pańskiego zbieramy w kościele dar ołtarza, czyli artykuły spożywcze na stół świąteczny i przygotowujemy paczki świąteczne obecnie we współpracy z Bożym Młynem. Bardzo dziękujemy wszystkim ofiarodawcom, zarówno osobom prywatnym jak również właścicielom sklepów, którzy włączają się do tej akcji. Jak przygotowujemy listę osób obdarowanych paczkami? Korzystamy z danych gromadzonych przez wiele lat, ze zgłoszeń osobistych, z rokrocznego rozeznania księży po kolędzie. Każdy parafianin może zgłosić potrzebującego do otrzymania paczki świątecznej kontaktując się z kancelarią parafialną.

Chcesz zostać naszym wolontariuszem?
Jeśli masz w sercu pragnienie pomagania, wyślij swoje zgłoszenie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Na pewno odpowiemy.
CZEGO NIE PRZYJMUJEMYJak powstał Parafialny Zespół Charytatywny, czyli historia piwniczki.

W roku 2020 Minęło 35 lat od rozpoczęcia działalności Zespołu Charytatywnego przy parafii św. Jana Kantego (w 1985 r.) Starsi pamiętają trudne, materialne warunki życia w latach 80-tych ubiegłego stulecia, czyli w okolicznościach powstawania Zespołu. Borykaliśmy się wtedy z ograniczeniami w zakupie artykułów spożywczych (kartki). W sklepach brakowało dosłownie wszystkiego. Wtedy właśnie powstał pomysł swoistej samopomocy parafialnej, żeby podzielić się odzieżą używaną. Nim zaczęto ją powszechnie sprzedawać, my postanowiliśmy przyjmować ją od osób, którym jest niepotrzebna i przekazywać ją nieodpłatnie potrzebującym.

Dzięki zrozumieniu naszych potrzeb przez pracowników administracji osiedla udało się zorganizować pierwszy punkt przyjmowania, segregowania i dystrybucji odzieży w piwnicy jednego z osiedlowych bloków. Pomysł okazał się trafiony. Wzbudził ogromne zainteresowanie mieszkańców osiedla. Wyznaczyliśmy wtedy dwa dyżury: jeden na przyjmowanie i drugi na wydawanie odzieży. Po wybudowaniu kościoła, punkt przeniesiono do sali nr 8, czyli do miejsca, gdzie obecnie się znajduje. Pomieszczenie zmieniło się, ale nazwa pozostała. Pracownicy Zespołu po dziś dzień mówią o swej sali Piwniczka. W pierwszych latach działalności Zespołu Charytatywnego nie można było liczyć na opiekę socjalną, którą dziś zapewnia choćby Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Pracownicy Zespołu poza dyżurami świadczyli więc rozmaitą pomoc starszym, samotnym i chorym. Zespół od początku swej działalności wspomagany środkami przez parafię  udzielał również pomocy finansowej najuboższym.
           Pracujemy na tyle długo, że niektórzy członkowie naszego zespołu odeszli już na wieczny dyżur charytatywny do Domu Ojca, ale też spoglądamy w przyszłość salwując się energią i kreatywnością drugiego pokolenia wolontariuszy, którzy rozpoczęli posługę w piwniczce od roku 2019.